Alla inlägg den 22 maj 2012

Av Linn - 22 maj 2012 19:39

Våren har verkat gå i ett sväp med skolarbeten av alla de slag. Det som ändå kanske mest tog på krafterna var Fältkursen med ett veckoslut inklusive övernattning i Paipis djupa skogar med tolv andra ungdomar samt tre vuxna. En hel del hann hända under de lite över 24 timmarna. Vi hade några First time ever on Fältkurs händelser, med bland annat den angänemheten att vi hade minusgrader på natten. Vi var totalt slut på söndag morgon och flera sov eller höll på att somna senare på dagen ännu.


Annars så var det sista ordentliga dagen i skolan med lektioner. Nu är det bara provveckan, sista fredagen och våravslutningen kvar att klara sig av. Därefter börjar sommarlovet. I några av mina planer hör att jag ska städa hela min lya och ordna det före vår utbyteselev ska komma och bo i mitt rum. Sommarjobb är det ytterst ont om, och det enda jag lyckades skrapa ihop var ett par barnläger... Och staten som vill ha en så snart som möjligt och arbeta...


I kväll, på torsdag och lördag blir det Eurovision Song Contest 2012 för hela slanten. Har redan några lite av favoriter (efter en genomlysning av alla bidrag). I år verkar det vara mer än hälften kvinnliga artister, vlket jag tycker är en ovanligt hög siffra med min några års erfarenhet av hela spektaklet. Må bästa bidrag vinna. 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad av följande skulle du vilja att jag skrev något om?
 Oknytt/Mytologiska väsen
 Mina skrivprojekt
 Andra hobbyn
 Musiksmak
 Böcker
 Framtidsplaner
 Skolan
 Filosofiska tankar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards