Alla inlägg under april 2012

Av Linn - 29 april 2012 16:15

Bloggandet har varit lite i svag kondition här. Minns inte ens när jag senast skrev.

Saken är den att jag tycker jag haft en så hel massa att göra under tiden att jag bara inte orkat klicka upp Bloggplatsen och logga in för att skriva ett inlägg. Vi ska se om vi får någo fason på det nu när jag verkar få lite mera tid efter att hela vårkonserten är nu överstökad.


Vårkonserten talade jag om. Det var en upplevelse i sig och jag skulle göra det om igen. I år var jag med i kören och dessutom i gymnasiets uppsättning. I år  blev det första gången i ett större evenemang som jag sjöng i ett mindre ensemble än en kör på about 20 personer. Det var bra fiilis på hela det, även om det var pirrigt vid sina stunder. Det blev ett gott minne jag kommer att minnas troligen länge ännu.


Annars då? Ny period på gång med nya arbeten att göra till skolan, vilket nästan tar upp all den tid jag har. Om jag inte gör på något skolarbete så tänker jag på något relaterat till det. Som tur finns det distraktioner som att vara på ens småkusins födelsedagsfest och passa upp ungefär sju år gamla barn - eller yngre. Hade riktigt roligt och det var skönt att vara där åter. Borde försöka hälsa på oftare. (Det är inte kilometrar det handlar om utan att komma för sig att gå iväg över huvudtaget.)


Rotary Update: Har deltagit i ett par utbildningssessioner och har dessutom nu fått veta exakt vart jag ska. Destination i världen: Tyskland, Bayern, Mindelheim. Mindelheim är ett samhäle ~ 90 km västerut från München. Ser massor fram emot det hela nu och önskar bara jag visste vad jag borde skriva till min mottagande distrikt, klubb och första familj... Vi får hoppas att det klarnar på den fronten snart.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad av följande skulle du vilja att jag skrev något om?
 Oknytt/Mytologiska väsen
 Mina skrivprojekt
 Andra hobbyn
 Musiksmak
 Böcker
 Framtidsplaner
 Skolan
 Filosofiska tankar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards