Direktlänk till inlägg 15 januari 2012

Kultur

Av Linn - 15 januari 2012 10:20

Känner mig aning deppig och stressad denna vackert vita söndag. Ännu en dag kvar att överleva av min stundvisa isolering. Det är vad mina veckoslut är, mitt ute i ingenstans. Det är en delorsak till varför jag gillar skolan. Jag kommer ut bland folk. Det har alltid varit så att jag bor långt från skolan och mina vänner. I min förra hemkommun kunde jag ändå relativt lätt ta och cykla till olika ställen, men nu... Söderkullavägen är helt enkelt bara för farlig för en som jag, och bussarna går omöjligt dåligt här omkring. Så jag är minst sagt fast här.


Så fortsätter vi till något annat. Håller på att samla inspiration till mitt egna projekt i bildkonst, som kommer att ta about tre månader i framställning, det är åtminstone den uttänkta deadlinen. Jag har visst också en del önskemål med det. För det första vill jag prova på att göra ett verk med landskapet i centrum, samt prova på Art Nouveau. Anmars vet jag inte för säkert. Därför håller jag på att bläddra igenom alla mina Imagine FX tidningar jag hållit på att samla på mig här nu sen slutet av 2008. Den tidningenär ett paradis för dem som gillar att se vad andra konstnärer gjort, och bara titta storögt i beundran - och försöka lära sig något.


Rekommenderar varmt också David Garretts skiva Rock Symphony. Har haft den och snurra på nu här en okänd tid, och gillar den riktigt mycket. Det blandas rock med den klassiska fiolen och det skapar alldeles makabra ljudvisioner. Bara för att få inspiration till något tror jag att den är bra också. Ljuvlig.


En annan ljuvlighet jag glömt att nämna - som jag ungefär förälskat mig i - är Alexandre Dumas' De tre musketörerna. Det är hederli fajt med värja och ibland också musköter. Det är mångsidiga och intressanta karaktärer och intriger som binder en runt sitt finger och tvingar en att läsa. Kanske jag ska skriva ett längre inlägg om den någon annan dag, men jag har en fråga: Vem har den längsta beskrivningen i sträck i romanen? 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn - 22 maj 2012 19:39

Våren har verkat gå i ett sväp med skolarbeten av alla de slag. Det som ändå kanske mest tog på krafterna var Fältkursen med ett veckoslut inklusive övernattning i Paipis djupa skogar med tolv andra ungdomar samt tre vuxna. En hel del hann hända unde...

Av Linn - 29 april 2012 16:15

Bloggandet har varit lite i svag kondition här. Minns inte ens när jag senast skrev. Saken är den att jag tycker jag haft en så hel massa att göra under tiden att jag bara inte orkat klicka upp Bloggplatsen och logga in för att skriva ett inlägg. V...

Av Linn - 6 mars 2012 18:08

Ibland undrar jag varför jag följer en viss annan blogg och tycker mig känna mig igen i en liknande situation, men så tar jag aldrig och går fram och berättar att jag tror jag vet hur det känns. Jo, jag stalkar en bloggare som jag i verkliga världen ...

Av Linn - 5 mars 2012 16:55

Det är så enkelt att ignorera bloggen för en tid, skriva ett inlägg emellan och sedan lämna den tom åter för en tid. Jag har inte varit slö. Det har varit allt och ingenting att göra. Jag tänkte ge här en tät och kortfattad lista i ungefär kronologis...

Av Linn - 3 februari 2012 11:22

Jag har lyckats ignorera denna blogg en tid, vilket jag är ytterst medveten om. Men skolan rullar på och senast i onsdag började min provvecka, så det var ett antal projekt som skulle vara färdiga inom den tiden. Dessutom har jag nästan börjat att st...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad av följande skulle du vilja att jag skrev något om?
 Oknytt/Mytologiska väsen
 Mina skrivprojekt
 Andra hobbyn
 Musiksmak
 Böcker
 Framtidsplaner
 Skolan
 Filosofiska tankar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards