Direktlänk till inlägg 5 januari 2012

Det nya året

Av Linn - 5 januari 2012 22:14

Klockan börjar att bli mycket och jag är på datorn. Ödesdigert så började Nickelbacks låt Lullaby (som jag inte för länge sedan nämnt) att spela när jag öppnade den här nätsidan. Har hållit på att surfa på olika nätsidor och kollat gamla mejls. Goda minnen kommer till minnes. När jag höll på att surfa bland mina bokmärkta nätsidor bestämde jag mig för att se Bujinkan Shinden Dojos sidor...


Det verkar vara många läger på kommande, förutom det som är på gång just nu i Jyväskylä. Får se på hur många jag skulle delta. Borde skaffa dräkten också här så småningom också. Det har varit jullov från träningarna nu, men tas upp åter nu i lördag. Får se hur det kommer att gå med två träningar i veckan. Men det borde nog säkert ordna sig, särskilt när jag märkte att mina måndagar är ganska korta: jag slutar 12.40 Kommer nu någon gång också att vara med om mitt första bältprov. Kommer inte alls ihåg namnen så borde ta och tillägna ett helt häfte för det ändamålet. Alla olika tekniker har nämligen sina egna namn och de är alla på japanska. Den enda jag kommer 100%-säkert ihåg är bara "perusasento".


Har förresten konstaterat att jag borde skaffa glasögon... Får se om jag kan lära mig att använda dem... 


Och så slutar jag skriva detta inlägg medan låten Trying Not to Love You spelar i bakgrunden... An omen? 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn - 22 maj 2012 19:39

Våren har verkat gå i ett sväp med skolarbeten av alla de slag. Det som ändå kanske mest tog på krafterna var Fältkursen med ett veckoslut inklusive övernattning i Paipis djupa skogar med tolv andra ungdomar samt tre vuxna. En hel del hann hända unde...

Av Linn - 29 april 2012 16:15

Bloggandet har varit lite i svag kondition här. Minns inte ens när jag senast skrev. Saken är den att jag tycker jag haft en så hel massa att göra under tiden att jag bara inte orkat klicka upp Bloggplatsen och logga in för att skriva ett inlägg. V...

Av Linn - 6 mars 2012 18:08

Ibland undrar jag varför jag följer en viss annan blogg och tycker mig känna mig igen i en liknande situation, men så tar jag aldrig och går fram och berättar att jag tror jag vet hur det känns. Jo, jag stalkar en bloggare som jag i verkliga världen ...

Av Linn - 5 mars 2012 16:55

Det är så enkelt att ignorera bloggen för en tid, skriva ett inlägg emellan och sedan lämna den tom åter för en tid. Jag har inte varit slö. Det har varit allt och ingenting att göra. Jag tänkte ge här en tät och kortfattad lista i ungefär kronologis...

Av Linn - 3 februari 2012 11:22

Jag har lyckats ignorera denna blogg en tid, vilket jag är ytterst medveten om. Men skolan rullar på och senast i onsdag började min provvecka, så det var ett antal projekt som skulle vara färdiga inom den tiden. Dessutom har jag nästan börjat att st...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad av följande skulle du vilja att jag skrev något om?
 Oknytt/Mytologiska väsen
 Mina skrivprojekt
 Andra hobbyn
 Musiksmak
 Böcker
 Framtidsplaner
 Skolan
 Filosofiska tankar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards