Direktlänk till inlägg 2 januari 2012

Vad har jag hållit på under jullovet?

Av Linn - 2 januari 2012 13:58

Sovit så länge som möjligt (vilket inte alltid varit så värst länge kan jag berätta). Farit aningen av och an till hälsocentralen. Lagt skolarbeten totalt under mattan och bara gjort annat. Gjort en dags utflykt till Helsingfors och bl.a sett filmen Sherlock Holmes: A Game of Shadows. Svurit på att aldrig skjuta upp en raket. Fått en del stories i mitt huvud, den ena knäppare än den andra och totalt inspirerade av andra verk. Idag äntligen tagit upp skolarbeten åter och sedan fastnat. Lyssnat på musik. Spelat Mahjong på min gudmors mans iPad vid nyår. Med mera.


Jag har gjort en hel del i jullov men inte riktigt det jag egentligen planerat göra. Å andra sidan hade jag redan i början vetat att det möjligen inte skulle bli något av det hela trots allt. Något jag ändå fått gjort är att jag läst min bok till engelskan färdigt. Och det var sannerligen en underbar bok kan jag säga och rekommenderar den varmt till vem helst som kan känna sig intresserad. Erin Bows verk Wood Angel. På Chicken House's sidor finns en bra presentation av boken. Om lite folklore och spänning intresserar passar den här bra. Den hade en underbart poetisk accent som gjorde den minnesvärd och intressanta karaktärer. Totalt en älskling för mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn - 22 maj 2012 19:39

Våren har verkat gå i ett sväp med skolarbeten av alla de slag. Det som ändå kanske mest tog på krafterna var Fältkursen med ett veckoslut inklusive övernattning i Paipis djupa skogar med tolv andra ungdomar samt tre vuxna. En hel del hann hända unde...

Av Linn - 29 april 2012 16:15

Bloggandet har varit lite i svag kondition här. Minns inte ens när jag senast skrev. Saken är den att jag tycker jag haft en så hel massa att göra under tiden att jag bara inte orkat klicka upp Bloggplatsen och logga in för att skriva ett inlägg. V...

Av Linn - 6 mars 2012 18:08

Ibland undrar jag varför jag följer en viss annan blogg och tycker mig känna mig igen i en liknande situation, men så tar jag aldrig och går fram och berättar att jag tror jag vet hur det känns. Jo, jag stalkar en bloggare som jag i verkliga världen ...

Av Linn - 5 mars 2012 16:55

Det är så enkelt att ignorera bloggen för en tid, skriva ett inlägg emellan och sedan lämna den tom åter för en tid. Jag har inte varit slö. Det har varit allt och ingenting att göra. Jag tänkte ge här en tät och kortfattad lista i ungefär kronologis...

Av Linn - 3 februari 2012 11:22

Jag har lyckats ignorera denna blogg en tid, vilket jag är ytterst medveten om. Men skolan rullar på och senast i onsdag började min provvecka, så det var ett antal projekt som skulle vara färdiga inom den tiden. Dessutom har jag nästan börjat att st...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad av följande skulle du vilja att jag skrev något om?
 Oknytt/Mytologiska väsen
 Mina skrivprojekt
 Andra hobbyn
 Musiksmak
 Böcker
 Framtidsplaner
 Skolan
 Filosofiska tankar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards