Direktlänk till inlägg 25 december 2011

Lullaby

Av Linn - 25 december 2011 19:53

Julen kom, men inte vit i år. Dagen före blev det vitt på marken under kvällen, men det sköljdes bort med nattens regn. Jag har inga planer på att berätta något vidare om mitt julfirande i år, förutom att jag fick en skiva med en alldeles underbar låt, även om den är aningen sorglig.


I know the feeling

of finding yourself stuck out on the edge

and there ain't no healing

from cutting yourself with the jagged edge

I'm telling you that

it's never that bad

take it from someone who's been where you're at

laid out on the floor

and you're not sure

you can take this anymore 


So give it just one more try to a lullaby

and turn this up on the radio

if you can hear me now I'm reaching out

to let you know that you're not alone

and if you can't tell I'm scared as hell

'cause I can't get you on the telephone

so just close your eyes

well honey here comes a lullaby

your very own lullaby 


Låten tillhör i sin helhet och detta utdrag fullständigt till Nickelback. Och jag är tacksam för att de skapar sin musik och skapar så underbara låtar som en del åtminstone berör mig ibland väldigt djupt. De är bland dessa musiker som gör livet bärbart för mig - liksom säkert också många andra. Jag lyfta hatten till alla musiker och önska att de fortsätter sitt skapande så alla ska kunna glädja sig och finna styrka i deras musik. De hjälper enskilda individer att fortsätta dag efter dag att stå på sina ben och stiga upp åter. Länge leve musiken och dess skapare! Vare sig du bara spelar i en källare med kaverina eller på de stora scenerna är ni alla lika viktiga som musikens vidarebärare.


Tack för musikens magi 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn - 22 maj 2012 19:39

Våren har verkat gå i ett sväp med skolarbeten av alla de slag. Det som ändå kanske mest tog på krafterna var Fältkursen med ett veckoslut inklusive övernattning i Paipis djupa skogar med tolv andra ungdomar samt tre vuxna. En hel del hann hända unde...

Av Linn - 29 april 2012 16:15

Bloggandet har varit lite i svag kondition här. Minns inte ens när jag senast skrev. Saken är den att jag tycker jag haft en så hel massa att göra under tiden att jag bara inte orkat klicka upp Bloggplatsen och logga in för att skriva ett inlägg. V...

Av Linn - 6 mars 2012 18:08

Ibland undrar jag varför jag följer en viss annan blogg och tycker mig känna mig igen i en liknande situation, men så tar jag aldrig och går fram och berättar att jag tror jag vet hur det känns. Jo, jag stalkar en bloggare som jag i verkliga världen ...

Av Linn - 5 mars 2012 16:55

Det är så enkelt att ignorera bloggen för en tid, skriva ett inlägg emellan och sedan lämna den tom åter för en tid. Jag har inte varit slö. Det har varit allt och ingenting att göra. Jag tänkte ge här en tät och kortfattad lista i ungefär kronologis...

Av Linn - 3 februari 2012 11:22

Jag har lyckats ignorera denna blogg en tid, vilket jag är ytterst medveten om. Men skolan rullar på och senast i onsdag började min provvecka, så det var ett antal projekt som skulle vara färdiga inom den tiden. Dessutom har jag nästan börjat att st...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad av följande skulle du vilja att jag skrev något om?
 Oknytt/Mytologiska väsen
 Mina skrivprojekt
 Andra hobbyn
 Musiksmak
 Böcker
 Framtidsplaner
 Skolan
 Filosofiska tankar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards