Direktlänk till inlägg 14 december 2011

Musik och jullov

Av Linn - 14 december 2011 20:50

Jag älskar att dansa! Det tillåter mig att glömma allt annat för den stunden och bara dansa. Då bryr jag mig bara om det viktigaste: hålla mig i balans och inte skada min omgivning. :) Musik har över lag en väldigt viktig del i mitt liv och påverkar väldigt lätt (har jag inte skrivit om det här tidigare?). Å andra sidan om jag inte hade den vet jag inte heller vad jag annars skulle göra. Det känns skrämande och tänka på om jag skulle bli döv, även om jag tror det handlar om en väldigt liten chans. Jag har lärt mig under min levnadstid att reagera sarkt på olika ljud, därför vänder jag alltid mitt huvud eller hoppar till när jag hör något plötsligt ljud som kan ge mig information om något. Det finns faktiskt väldigt många olika ljud. Något jag finner någorlunda intressant är det att jag känner mot min bröstkorg som en spänning när någon spelar bas med hög volym eller jag är nära, för att inte tala om när det är båda.


Jullovet börjar nästa veckas torsdag, yay! Har redan ganska klart för mig vad jag ska göra när jag inte firar julafton eller nyår. Det blir läxläsning på matematik och kasnke att börja med mina utslitna byxors förvandling... Det borde bli relativt spännande. Kanske det också blir en resa till Helsingfors, vem vet? Och så har jag den glädjen att ha en tid till tandhygienisten under lovet. HURRAA!!! *sarkastiskt* 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn - 22 maj 2012 19:39

Våren har verkat gå i ett sväp med skolarbeten av alla de slag. Det som ändå kanske mest tog på krafterna var Fältkursen med ett veckoslut inklusive övernattning i Paipis djupa skogar med tolv andra ungdomar samt tre vuxna. En hel del hann hända unde...

Av Linn - 29 april 2012 16:15

Bloggandet har varit lite i svag kondition här. Minns inte ens när jag senast skrev. Saken är den att jag tycker jag haft en så hel massa att göra under tiden att jag bara inte orkat klicka upp Bloggplatsen och logga in för att skriva ett inlägg. V...

Av Linn - 6 mars 2012 18:08

Ibland undrar jag varför jag följer en viss annan blogg och tycker mig känna mig igen i en liknande situation, men så tar jag aldrig och går fram och berättar att jag tror jag vet hur det känns. Jo, jag stalkar en bloggare som jag i verkliga världen ...

Av Linn - 5 mars 2012 16:55

Det är så enkelt att ignorera bloggen för en tid, skriva ett inlägg emellan och sedan lämna den tom åter för en tid. Jag har inte varit slö. Det har varit allt och ingenting att göra. Jag tänkte ge här en tät och kortfattad lista i ungefär kronologis...

Av Linn - 3 februari 2012 11:22

Jag har lyckats ignorera denna blogg en tid, vilket jag är ytterst medveten om. Men skolan rullar på och senast i onsdag började min provvecka, så det var ett antal projekt som skulle vara färdiga inom den tiden. Dessutom har jag nästan börjat att st...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad av följande skulle du vilja att jag skrev något om?
 Oknytt/Mytologiska väsen
 Mina skrivprojekt
 Andra hobbyn
 Musiksmak
 Böcker
 Framtidsplaner
 Skolan
 Filosofiska tankar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards