Alla inlägg under november 2011

Av Linn - 17 november 2011 12:30

Jag har förra veckoslutet varit uppe i Närpes och deltagit i 2011s Kulturkarnevalen. Resan var lång och aningen nervkittlande. Och kallt var det också. Vi startade 13.30 från skolcentret med ett gäng sibbobor på sådär tjugo stycken. Så åkte vi med en sväng via Hellsinge gymnasium till Kiasma och plockade med oss de helsingforsare som inte fick plats i den andra bussen med enbart helsingforsare. Efter det här började våra egentlga strapatser.


Planen var den att vi skulle följa efter Helsingfors-bussen till Huittinen var vi skulle stanna för en kaffepaus. Det hade börjat att mörkna och på det viset lyckades vi följa istället en annan Kulturkarnevals buss. Så nu skulle vi stanna i Björneborg. Folk började bli aningen ängsliga eller irriterade (kan inte säga säkert då jag satt längst fram). Såklart skulle vi också köra förbi det raststället. Sista reservplanen gick slutligen i lås och båda bussarna stannade sådär en och en halv timme från Närpes på en liten Teboil... Folk var minst sagt inte glada över detta.


Vi kom lyckligt fram trots allt och skyndade oss till incheckningen och därefter att jaga efter en sovsal där det fanns plats, och var tyst. Därefter hade evenemanget sin gilla gång (som jag kanske skriver mera om senare) och slutligen kom söndagen och hemresan. Det första jag fick som fråga var att var vi skulle stanna och att det inte skulle vara en Teboil. Jag förstår det nog helt bra. Tro mig. Redan på Närpes resan bestämde jag mig för att inte anmäla mig frivillig som bussvärd om resan tar mera än en timme eller högst två. 

Av Linn - 8 november 2011 15:31

Idag har jag och flera andra elever på mitt gymnasium varit bönder. Eller för att vara exakt har vi varit utklädda till bönder. Det har att göra med en av skolans traditioner, nämligen Temaveckan. I måndags hade vi 1900-talet i fritt val, och idag var vi som sagt bönder. Imorgon blir det kommunismen i tur. Härligt! Jag brukar satsa på temaveckan, men torsdagen är jag totalt ur fiilis för. Temat i fråga är tonårstrender som pissisar och fruitare, bara som exempel.


Dessutom vill jag inte klä ut mig den ödesdigra torsdagen eftersom jag den samma torsdagen skall sitta från omkring halv två på dagen till något mellan sju och åtta på kvällen. Varför i hela friden frågar ni er kanske. Orsaken till detta fenomen är att jag ska till Närpes, var årets Kulturkarnevalen anordnas. Det blir min tredje gång nu, och jag ska agera som bussvärd. Tjohej! Allas önskedröm, eller. Alltså att vara bussvärd, alla vill ju vara på Kulturkarnevalen!


Där går mitt veckoslut då, men jag tänker inte låta mig helt komma ifrån skolan. Jag måste ta med mig ett häfte för att jag på något sätt ska lyckas bli färdig i tid med ett projekt i geografi. Underbart. Tvivlar nog aningen på att det ska bli något av skolarbetet.


Överväger ännu om jag ska ha toga på fredag i Närpes, för att hålla mig i skolans temavecka... Det blir ännu att skåda. 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad av följande skulle du vilja att jag skrev något om?
 Oknytt/Mytologiska väsen
 Mina skrivprojekt
 Andra hobbyn
 Musiksmak
 Böcker
 Framtidsplaner
 Skolan
 Filosofiska tankar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards